Základní volba - kompletní krmiva

Po sto letech zkušeností s průmyslově vyráběnou stravou pro domácí mazlíčky a s jasnými výsledky jejího vlivu na kvalitu kočičího života dnes už nikdo vážně neřeší jiný způsob výživy kočky. Korektní růst a vývoj mláděte, komfortní celoživotní pravidelný režim trávení a vylučování, podpora přirozeného temperamentu a vzhledu  a zejména prokazatelné prodloužení života kočky krmené kvalitním kompletním krmivem. To jsou argumenty, které majitele koček definitivně přesvědčily: Kupovaná kvalitní kompletní strava je základ.
Ke spokojenosti kočky s chutnými granulemi můžeme přičíst bezstarostné pohodlí pro její lidskou rodinu. Ta krmí svého čtyřnohého člena s minimálním úsilím a místo nakupování, studia a rozboru surovin i složitého vaření, místo alchymie doplňkových látek, věnuje svůj stále dražší čas vlastnímu soužití s kočkou, komunikaci s ní a aktivitám spojeným s výchovou, výcvikem, hrou a jinými radostmi.

Obsah stránky:

1; Základní volba - kompletní krmiva

2; Krmiva mohou být kvalitnější než potraviny pro lidi

3; Dokonalá krmiva existují, ale jak je najít a správně vybrat 

4; Bejvávalo trochu lépe

5; Do střehu! Slepě věřit nelze ničemu – a už vůbec ne obchodním tvrzením a reklamě

6; Pro koho jsme tady

Krmiva mohou být kvalitnější než potraviny pro lidi

Vliv vyráběných krmiv na kočky je velmi přesně prozkoumán a prověřen. V praxi na několika generacích miliónů koček. V laboratořích zcela detailně na stovkách speciálně krmených a přesně proměřovaných a pozorovaných jedinců. Výzkumy v krmivech jsou z objektivních důvodů vždy mnohem dále než v potravinách pro lidi. Potřeby koček jak v základních živinách, tak i v doplňcích jsou s úžasnou přesností zmapovány a krmiva dnes mohou být vyráběna velmi cíleně a přesně. Z hlediska výživy na tom může být vaše kočka mnohem lépe než vy a vaše děti. Americké heslo na tričku „Moje kočka si žere lépe než já“ je docela vtipné i mrazivě pravdivé. 

Dokonalá krmiva existují, ale jak je najít a správně vybrat

Kdyby svět byl jednoduchý a všichni výrobci a obchodníci pracovali nezištně pro blaho zvířátek, byla by rada jednoduchá. Ale svět, ve kterém žijeme, je jiný… Vstupem do prodejny, kamenné či internetové, vydáváme se do nelítostného souboje. V regálech najdeme nejdokonalejší výrobky, výrobky kvality střední, výrobky „ekonomické“, náhražky i škodliviny. V jejich „marketingovém mixu“ se často nezorientují ani profesionálové. Vždyť v útoku na zákazníkovu peněženku stojí  proti tápajícímu majiteli kočky dokonale proškolení a informacemi vyzbrojení výrobci a obchodníci, kteří mají náskok a mnoho použitelných metod ke zkreslování, ovlivňování a předstírání. A jak vybrat krmivo?

 

Bejvávalo trochu lépe

Ještě před nedávnem jsme se mohli ve specializovaných obchodech aspoň zhruba zorientovat podle tvrzení na obalu krmiva, podle povinného popisu – deklarace, podle uvedeného výrobce a země původu a zejména podle ceny. Chovatel si mohl vybrat z lacinějších krmiv kategorie ekonomické, přes nižší či vyšší střední třídu – jakýsi standard tehdy nazývaný prémiová třída, až po nejkvalitnější krmiva obvykle světově rozšířených renomovaných značek v třídě superprémiové.  V době internetových rychlých zvratů a v bojových podmínkách ekonomické krize už pravidla neplatí.

 

Do střehu! Slepě věřit nelze ničemu – a už vůbec ne obchodním tvrzením a reklamě

V čem i s našimi kočkami žijeme? Ekonomická krize, zdražování surovin, obecná tendence náhražek čehokoliv čímkoliv podobným levnějším až na hranici škodlivosti, změny receptur směrem k úsporám, agresivní obchodní metody, snižování nákladů na prodej vedoucí k mizení kvalifikovaných prodavačů, „kreativní“ práce některých zejména internetových obchodníků s daněmi, cly, napodobeninami, dovozy, převozy. Probíhající pády některých tradičních firem, krizové přehodnocování obchodních politik. Vzniky nových značek hledajících všemi metodami své příležitosti. Špičkové značky, desetiletí vytvářené a hýčkané jako klenot rodinných firem, často pohltily nadnárodní společnosti.  Prodejnost, obrat, konkurenceschopnost ceny, obrovské náklady na reklamu. To všechno v důsledku musí zaplatit majitel zvířete. On penězi, jeho svěřenec třeba i zdravím.  Značka včera kvalitní dnes už může být „vykradená“, ať už zdražená, nebo zlevněná. Skvělý obal nedává žádnou záruku.  Prvotního cíle chovatele :  najít spolehlivě kvalitní výrobek zprostředkující pohodlnou péči o zdravou, bezproblémovou a dlouhověkou kočku –  v  obchodním kolotoči dosáhnou jen ti, co jsou ve střehu, vytrvalí, informovaní a důslední.

 

Pro koho jsme tady

Na pomoc těm, kdo tápají, vytváříme tyto stránky. Budujeme je jako klíč k výběru krmiv a zásobník informací. Publikujeme jen to, čemu opravdu věříme, co máme prověřeno. Každý člen z týmu autorů má nejen biologické vzdělání, ale i lásku a zodpovědnost ke zvířatům a vlastní zkušenosti s chovem psů a koček. Doporučuje jen to, co si prověřil. A máme opravdu dobré důvody v této době věřit jen výrobkům vyrobeným poctivě v Kanadě z kanadských surovin.

Jste zvídaví zodpovědní majitelé kočky, kteří netouží stát se experty na výživu, ale „jenom“ žádají kvalitní krmivo pro svého čtyřnohého přítele?  Máte svou kočku opravdu rádi a chcete ji dát tu nejlepší péči? Pak jste tady správně. Po prozkoumání našich stránek, ať už samostatnými originálními cestičkami, nebo pohodlněji přes náš dotazník, dokážete určitě život svému kočičímu kamarádovi vylepšit.

 

 

02
05
06
07
02
05
06
07