Základní volba - kompletní krmiva

Po sto letech zkušeností s průmyslově vyráběnou stravou pro domácí mazlíčky a s jasnými výsledky jejího vlivu na kvalitu psího života dnes už nikdo vážně neřeší jiný způsob výživy psa. Korektní růst a vývoj mláděte, komfortní celoživotní pravidelný režim trávení a vylučování, podpora přirozeného temperamentu a vzhledu plemene a zejména prokazatelné prodloužení života psa krmeného kvalitním kompletním krmivem. To jsou argumenty, které majitele psů definitivně přesvědčily: Kupovaná kvalitní kompletní strava je základ.


Ke spokojenosti psa s chutnými granulemi můžeme přičíst bezstarostné pohodlí pro jeho lidskou rodinu. Ta krmí svého čtyřnohého člena s minimálním úsilím a místo nakupování, studia a rozboru surovin i složitého vaření, místo alchymie doplňkových látek, věnuje svůj stále dražší čas vlastnímu soužití se psem, komunikaci s ním a aktivitám spojeným s výchovou, výcvikem, hrou a jinými radostmi. 

Krmiva mohou být kvalitnější než potraviny pro lidi

Vliv vyráběných krmiv na psy je velmi přesně prozkoumán a prověřen. V praxi na několika generacích miliónů psů. V laboratořích zcela detailně na stovkách speciálně krmených a přesně proměřovaných a pozorovaných jedinců. Výzkumy v krmivech jsou z objektivních důvodů vždy mnohem dále než v potravinách pro lidi. Potřeby psů jak v základních živinách, tak i v doplňcích jsou s úžasnou přesností zmapovány a krmiva dnes mohou být vyráběna velmi cíleně a přesně. (Pozn.: Pro prokázání náskoku krmiv existují desítky příkladů. Pamatujeme například, jak na začátku devadesátých let receptura krmiva Nutram Lite pro psí seniory s obsahem žraločí chrupavky, později jejího výtažku chondroitinu, předvedla a prokázala chovatelské veřejnosti viditelné účinky. Rychle na to zařadily pochopitelně tento osvědčený doplněk do svých receptur všechny dobré značky krmiv. Až deset let potom se stal chondroitin hitem doplňků výživy pro lidi. Navlas stejná kariéra byla u omega mastných kyselin, yucca, psyllium a desítek dalších doplňků biologicky aktivních látek ). Z hlediska výživy na tom může být váš pes mnohem lépe než vy a vaše děti. Americké heslo na tričku „Můj pes si žere lépe než já“ je docela vtipné i mrazivě pravdivé. 

Dokonalá krmiva existují, ale jak je najít a správně vybrat

Kdyby svět byl jednoduchý a všichni výrobci a obchodníci pracovali nezištně pro blaho zvířátek, byla by rada jednoduchá. Ale svět, ve kterém žijeme, je jiný… Vstupem do prodejny, kamenné či internetové, vydáváme se do nelítostného souboje. V regálech najdeme nejdokonalejší výrobky, výrobky kvality střední, výrobky „ekonomické“, náhražky i škodliviny. V jejich „marketingovém mixu“ se často nezorientují ani profesionálové. Vždyť v útoku na zákazníkovu peněženku stojí  proti tápajícímu majiteli psa dokonale proškolení a informacemi vyzbrojení výrobci a obchodníci, kteří mají náskok a mnoho použitelných metod ke zkreslování, ovlivňování a předstírání. A jak vybrat krmivo?

Bejvávalo trochu lépe

Ještě před nedávnem jsme se mohli ve specializovaných obchodech aspoň zhruba zorientovat podle tvrzení na obalu krmiva, podle povinného popisu – deklarace, podle uvedeného výrobce a země původu a zejména podle ceny. Chovatel si mohl vybrat z lacinějších krmiv kategorie ekonomické, přes nižší či vyšší střední třídu – jakýsi standard tehdy nazývaný prémiová třída, až po nejkvalitnější krmiva obvykle světově rozšířených renomovaných značek v třídě superprémiové.  V době internetových rychlých zvratů a v bojových podmínkách ekonomické krize už pravidla neplatí.

Do střehu! Slepě věřit nelze ničemu – a už vůbec ne obchodním tvrzením a reklamě

V čem i s našimi psíky žijeme? Ekonomická krize, zdražování surovin, obecná tendence náhražek čehokoliv čímkoliv podobným levnějším až na hranici škodlivosti, změny receptur směrem k úsporám, agresivní obchodní metody, snižování nákladů na prodej vedoucí k mizení kvalifikovaných prodavačů, „kreativní“ práce některých zejména internetových obchodníků s daněmi, cly, napodobeninami, dovozy, převozy. Probíhající pády některých tradičních firem, krizové přehodnocování obchodních politik. Vzniky nových značek hledajících všemi metodami své příležitosti. Špičkové značky, desetiletí vytvářené a hýčkané jako klenot rodinných firem, často pohltily nadnárodní společnosti.  Prodejnost, obrat, konkurenceschopnost ceny, obrovské náklady na reklamu.

To všechno v důsledku musí zaplatit majitel zvířete. On penězi, jeho svěřenec třeba i zdravím.  Značka včera kvalitní dnes už může být „vykradená“, ať už zdražená, nebo zlevněná. Skvělý obal nedává žádnou záruku.  Prvotního cíle chovatele :  najít spolehlivě kvalitní výrobek zprostředkující pohodlnou péči o zdravého, bezproblémového a dlouhověkého psa –  v  obchodním kolotoči dosáhnou jen ti, co jsou ve střehu, vytrvalí, informovaní a důslední.

Pro koho jsme tady

Na pomoc těm, kdo tápají, vytváříme tyto stránky. Budujeme je jako klíč k výběru krmiv a zásobník informací. Publikujeme jen to, čemu opravdu věříme, co máme prověřeno. Každý člen z týmu autorů má nejen biologické vzdělání, ale i lásku a zodpovědnost ke zvířatům a vlastní zkušenosti s chovem psů. Doporučuje jen to, co si prověřil. A máme opravdu dobré důvody v této době věřit jen výrobkům vyrobeným poctivě v Kanadě z kanadských surovin.

Jste zvídaví zodpovědní majitelé psa, kteří netouží stát se experty na výživu, ale „jenom“ žádají kvalitní krmivo pro svého čtyřnohého přítele?  Máte svého psa opravdu rádi a chcete mu dát tu nejlepší péči? Pak jste tady správně. Po prozkoumání našich stránek, ať už samostatnými originálními cestičkami, nebo pohodlněji přes náš dotazník, dokážete určitě život svému psímu kamarádovi vylepšit.

Obsah stránky

1; Základní volba - kompletní krmiva

2; Krmiva mohou být kvalitnější nez potraviny pro lidi

3; Dokonalá krmiva existují, ale jak je najít a správně vybrat

4; Bejvávalo trochu lépe

5; Do střehu! Slepě věřit nelze ničemu – a už vůbec ne obchodním tvrzením a reklamě

6; Pro koho jsme tady